8 vragen aan Samantha Schrandt
Samantha Schrandt is manager Product management bij Paralax. Sinds driekwart jaar maakt ze deel uit van het Management Team van Paralax en heeft ze haar vizier gericht op productontwikkeling en de grote rol voor klanten hierin. De hoogste tijd voor een (hernieuwde) kennismaking in 8 vragen en antwoorden.

1. Voor iedereen die je nog niet kent: wie is Samantha Schrandt?
‘Veel van onze klanten hebben mij in de afgelopen jaren als consultant of projectmanager al leren kennen. Maar voor de volledigheid: ik ben Samantha Schrandt. Ik ben 38 jaar en moeder van Thijs van één. Sinds vorige jaar heb ik een nieuwe rol bij Paralax als Manager product manager. Ik sta actief in het leven, zowel professioneel als privé. Ik houd van mijn werk en het intensieve contact met klanten. In mijn vrije tijd doe ik veel voor de twirlsport, een showsport met dans en ritmische gymnastiek. Ik ben onder andere jurylid bij nationale en internationale wedstrijden.’
2. Wat vind je leuk aan samenwerken met klanten?
‘Het is mooi om te zien hoeveel je van klanten kunt leren. Zij zijn onze praktijk-experts. Door in gesprek te gaan over Rostar CAS en de behoeften die klanten hebben, krijgen we nieuwe waardevolle inzichten. Door samen op te trekken bij productoptimalisatie en -innovatie kunnen we producten ontwikkelen die beter aansluiten op de praktijk. Samen halen we écht meer uit Rostar CAS.’
3. Welke ontmoeting of gesprek is je het meest bijgebleven?
‘Ik kan niet echt één ontmoeting noemen. Maar wat ik altijd ontzettend leuk en inspirerend vind zijn mijn klantbezoeken met een rondleiding. Een kijkje nemen op de werkvloer en met eigen ogen zien wat al die ondernemers en hun medewerkers doen. Dat zoveel productielijnen, meldkamers, theaters, pretparken en andere locaties en diensten in Nederland, België en Frankrijk gepland worden met Rostar CAS maakt me heel trots.’
4. Waar kijk je in je nog relatief nieuwe rol als manager Product management het meest naar uit?
‘Naar veel dingen! Naar het opbouwen van mooie langdurige relaties met onze klanten. Naar ‘samen ontwikkelen’ van nieuwe functionaliteiten samen met klanten. We hebben een mooie wensenlijst maar welke kiezen we en hoe geven we die vorm? En naar nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals AI. Op dit moment is het toepassen van AI nog een uitdaging door de schaal van klanten, maar het biedt wel veel potentieel voor de toekomst. We volgen het op de voet.’
5. Hoe ga je klanten écht vooruit helpen?
‘Het belangrijkste voor mij is om goed te luisteren naar de behoeften van onze klanten en hen te helpen met oplossingen die hen verder helpen. Dit betekent continu sparren om te inventariseren en te verifiëren of wat we ontwikkelen ook echt het juiste antwoord is. En uiteindelijk willen we klanten ook ondersteunen bij de implementatie binnen hun eigen organisatie. Zoals laatst bij MyRostar. Dat leek voor sommige misschien een grote verandering, maar door hen bij te staan met documentatie en instructievideo’s is dit heel soepel verlopen. Ik hoef dat gelukkig niet alleen te doen.’
6. Kun je iets meer vertellen over je team?
‘Graag! Het R&D team is divers en zeer betrokken. Daniël Snel is product owner en verantwoordelijk voor de productontwikkeling en -optimalisatie. Frits van Ooijen adviseert en draagt zorg voor de continue verbetering van onze producten. En documentalist Veronique van der Steen verzorgt de communicatie over projecten en productdocumentatie. Daarnaast werken we natuurlijk nauw samen met het zevenkoppige R&D team dat voortdurend werkt om Rostar CAS en MyRostar veilig en up-to-date te houden.’
7. Welke projecten lopen er in het kader van samen ontwikkelen?
‘Na sessies met klanten ronden we binnenkort Beschikbaarheid opgeven in MyRostar af. Dan kunnen medewerkers hun beschikbaarheid dus niet alleen via het web doorgeven, maar ook heel eenvoudig in de app. Ook met MyRostar Manager zijn we druk bezig. MyRostar Manager is een uitbreiding van de app waarmee bijvoorbeeld managers en leidinggevenden snel en eenvoudig acties kunnen uitvoeren. Verder verzamel ik ervaringen en wensen voor Rostar CAS Beveiliging, die we later dit jaar met alle geïnteresseerde beveiligingsklanten willen bespreken. Een grote wens bijvoorbeeld is om naast objectbeveiliging ook eventbeveiliging beter te kunnen ondersteunen. Samen ontwikkelen betekent soms ook afscheid nemen van plannen. Zo hebben we na een inventarisatie besloten om voor nu niet door te gaan met de functionaliteit declaraties indienen.’
8. Wat wil je zeggen tegen klanten die graag willen meedenken over Rostar CAS?
‘Uiteraard dat ze van harte welkom zijn. Heb je wensen of ideeën om functionaliteiten beter aan te laten sluiten bij jouw praktijk,mail of bel en ik kom graag langs. Samen kunnen we kijken of we kansen zien om je wensen werkelijkheid te laten worden. Ook als je geïnteresseerd bent in onze roadmap wil ik je uitnodigen om contact op te nemen. Elk gesprek brengt nieuwe waardevolle informatie en inzichten en uiteindelijk een nóg betere of uitgebreidere versie van Rostar CAS en MyRostar.’
Meedenken over Rostar CAS?
Naar
Blijf geïnformeerd
Meld je aan voor de nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.