Social top menu

Servicedesk

Vragen en problemen zijn onvermijdelijk bij intensief gebruik van planningssoftware. En dus ook bij die van Paralax. Om het onze klanten hierbij zo makkelijk mogelijk te maken werkt Paralax met Freshdesk. Dit support portaal registreert alle klantvragen en stelt de mannen van onze servicedesk in staat de meldingen nóg sneller en efficiënter op te pakken en op te lossen. En jij als klant kunt de status voortdurend volgen.

Voor elk probleem een gepaste oplossing

Het team van de Paralax servicedesk bestaat uit coördinator Patrick Pul, ras-Amsterdammer en oude rot in het vak, en jonge hond Martijn van der Pal, medewerker sinds 2017. Zij zijn het die elke dag met de dringende vragen van onze klanten aan de gang gaan. ‘De onderwerpen, waarover klanten ons benaderen, kunnen over heel uiteenlopende zaken gaan. Soms betreft het specifieke instellingen van Rostar CAS en soms gaat het over het planproces zelf. Als wij een melding krijgen, is het ons doel om zo snel mogelijk tot een passend antwoord of oplossing te komen. Vanwege het uitgebreide pakket aan functionaliteiten is dat altijd maatwerk. Voor ons dus geen pasklaar script, maar een gedegen probleemanalyse en adequaat antwoord. Als het om functionele vragen gaat, hebben we zelf de kennis in huis om de planner of applicatiebeheerder op weg te helpen. En wanneer een melding of vraag te maken heeft met het proces, zorgen we ervoor dat een Paralax collega met de juiste expertise contact opneemt. We nemen alle vraagstukken serieus en hopen met onze service altijd nét een beetje meer te bieden dan waar onze klant om vraagt.’

Het duo Pul en Pal behandelt vragen en problemen over software, integratie en planprocessen. De top drie van onderwerpen ziet er als volgt uit.

  • Tellingen vormen eigenlijk de basis van Rostar CAS en zijn belangrijk voor sturing op alle niveaus
  • Integratie is natuurlijk van groot belang bij het verbinden van Rostar CAS met andere softwarepaketten
  • Rapportages zijn niet meer weg te denken bij een goede informatievoorziening uit Rostar CAS

Patrick Pul

‘Voordat ik twintig jaar gelden bij Paralax in dienst kwam, was ik planner bij Wagon-Lits. Daar maakte ik de roosters voor de treinstewards. Een hele uitdaging, want dit deed ik gewoon met de hand. De NS stuurde ons een pakket met de dienstregeling en daar moest ik het dan mee doen. Wat had ik Rostar CAS toen goed kunnen gebruiken! Bij Paralax ben ik begonnen als implementatie consultant voor Rostar Flex, de voorloper van Rostar CAS. En nu werk ik dus al twintig jaar met veel plezier als coördinator van de servicedesk. Wanneer de werkdag bij Paralax erop zit, luister ik graag naar muziek. Soul, disco of R&B. Of ik lees een kunstboek. En zodra het weer mooi weer is, ga ik er met mijn hengel op uit. De polder in, op zoek naar karpers.’

Martijn van der Pal

‘Ook ik ben mijn carrière als planner gestart en weet daarom heel goed wat er op de werkvloer speelt. Ik geloof dat planning voor iedere laag van een organisatie een toegevoegde waarde heeft. Een medewerker is tevreden als zijn rooster aansluit bij zijn wensen. De directeur zet de output van de planning in bij zijn prognoses. Planning heeft raakvlakken met alle processen binnen een bedrijf en uiteindelijk een grote impact op klanttevredenheid, kwaliteit en efficiency. Een goed planproces is misschien niet altijd even zichtbaar, maar onmisbaar voor het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.
Eigenlijk precies zoals mijn bijdrage als bassist in mijn band Olli’s gone. De bas is misschien niet het meest opvallende instrument, maar elke muzikant weet dat het de verbindende schakel is tussen ritme en melodie. En als de bas wegvalt, valt het direct op.’