8 vragen aan Ruud Steeghs
Ruud Steeghs is nu ruim een half jaar Managing Director van Paralax; de hoogste tijd om hem te vragen naar zijn ervaringen van de eerste maanden en toekomstplannen voor 2025. In 8 antwoorden blikt Ruud terug én vooruit. Hij vertelt over de focus op intensief klantcontact en over productontwikkeling vóór klanten en mét klanten. Wat kunnen klanten verwachten? Komt er een klantevent? Lees het in het interview met Ruud Steeghs.
1 Voor iedereen die je nog niet de hand hebt geschud: wie is Ruud Steeghs?
‘Sinds mijn aanstelling afgelopen juni heb ik al heel wat klanten gesproken, maar uiteraard een grote groep nog niet. Speciaal voor hen: Ruud Steeghs is een gedreven en positieve man, 49 jaar oud, met voor zich een prachtig nieuw zakelijk avontuur bij Paralax, waar ik enorm veel zin in heb. In mijn vorige functie als bij Managing Director bij PinkRoccade Healthcare heb ik veel ervaring opgedaan in het leiden van een software organisatie. Paralax is sinds eind 2023 onderdeel van dezelfde familie van bedrijven als PinkRoccade Healthcare, namelijk Total Specific Solutions. Ik woon met mijn gezin in het oosten van het land en zit in mijn vrije tijd graag op de racefiets.’
2 Hoe kijk je terug op je eerste periode bij Paralax?
‘Ik zei al direct toen ik begon: Paralax is een mooi bedrijf met mooie klanten en met een mooi product. Nu, na acht maanden, blijf ik bij die woorden. Alleen hebben ze meer betekenis gekregen. Ik heb mijn collega’s leren kennen als enthousiaste en betrokken professionals, ik heb plezierige gesprekken gevoerd met gepassioneerde klanten en de kracht van Rostar CAS gezien.’
3 Wat is je het meest bijgebleven uit de gesprekken met klanten?
‘Ik ben bij klanten geweest waarmee we al jaren samenwerken en bij organisaties die in 2024 bij ons zijn gekomen, bij klanten in Nederland én bij kanten in België. Het was een heel diverse groep. Maar één ding hadden ze in ieder geval gemeen. Dat het planningsproces voor alle klanten die ik sprak cruciaal is voor het succes van hun bedrijf. Dat Rostar CAS daarin een belangrijke rol speelt. En dat Paralax klanten helpt op zoveel belangrijke plekken: op het spoor, bij de beveiliging op Schiphol, in operatiekamers in ziekenhuizen, in pretparken en bioscopen. Het heeft mij geïnspireerd en nog meer gemotiveerd om samen met mijn Paralax collega’s onze klanten telkens weer verder te helpen.’
4 Waar ben je het meest trots op als je terugkijkt naar 2024?
‘Dan zou ik zeggen onze propositie voor de beveiligingssector en de mooie nieuwe klanten die we daarmee aan ons binden. Rostar CAS Beveiliging combineert de kracht en veelzijdigheid van Rostar CAS met een instapklare inrichting, speciaal voor beveiligingsbedrijven. Hiermee kunnen we alle beveiligers, grote en minder grote bedrijven, ondersteunen in hun complexe plansituatie met bijvoorbeeld het werken met tijdvakken en meerdere cao’s.'
5 Waar ligt de focus van Paralax voor 2025?
‘Die ligt primair bij onze klanten. Het is belangrijk dat wij onze klanten goed kennen en zij ons. Dat betekent meer en intensiever contact met onze klanten, weten wat hen bezighoudt, initiatief nemen om hen verder te helpen en nieuwe producten en functionaliteiten voor hen én samen met hen ontwikkelen. Om deze focus te realiseren moeten wij als organisatie natuurlijk ook groeien. Dat vraagt ook aandacht.'
6 Jullie gaan klanten betrekken in het ontwikkelen van de software?
‘Jazeker. Daar zijn we in 2024 mee gestart - de pilot voor MyRostar met veertien van onze klanten was zeer geslaagd - en daar gaan we in 2025 zeker mee verder. We onderzoeken of er voldoende interesse is in het verwerken van onkostendeclaraties in MyRostar en we gaan in gesprek met de Rostar CAS Beveiliging klanten om wensen en ideeen voor de doorontwikkeling te inventariseren. Veel van onze klanten willen meedenken over onze innovaties. Dat waarderen we en willen we stimuleren. Niet alleen ontwikkelen vóór maar ook mét onze klanten. Dus we gaan samen brainstormen en de dialoog voeren over wat nodig is en hoe we dat het beste kunnen vormgeven. Ik kijk daar enorm naar uit.’
7 Welke nieuwe producten en functionaliteiten staan er op de planning?
‘Allereerst willen we de functionaliteit Beschikbaarheid opgeven in MyRostar mogelijk maken. Daarnaast gaan we met een groep klanten onze ideeën over een app voor leidinggevenden verder vormgeven. Uiteraard staat doorontwikkeling en onderhoud van Rostar CAS en MyRostar ook op het programma.’
8 Komt er nog een klantevent?
'Intensief contact met onze klanten staat hoog op onze lijst en ook onderling contact tussen onze klanten vinden we ontzettend waardevol. Dus een klantevent komt er en daar kijken we met z’n allen naar uit! De eerste voorbereidingen zijn gestart en een datum communiceren we spoedig.'
Naar
Blijf geïnformeerd
Meld je aan voor de nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.