Social top menu

ISA optimaliseert de verlof- en urensaldi met Rostar CAS van Paralax

23 februari 2017 Perberichten

In 2008 heeft ISA de keuze gemaakt voor Rostar CAS. Allereerst om de planning voor de evenementen en de HTV te automatiseren. Sinds de toename in het aantal werkopdrachten in de objectenbeveiliging heeft ISA besloten dit gedeelte van de planning ook via Rostar CAS te automatiseren. Met Rostar CAS plannen zij nu sinds 2 jaar zo’n 150 medewerkers, rekening houdend met de geldende cao en de arbeidstijdenwet in deze branche.

Direct overzicht
Het management had behoefte aan meer inzicht. Ze wilde meer duidelijkheid over elk besteed en uitbetaald uur, over het minimaliseren van fouten maar ook over het verhogen van de medewerkertevredenheid door een correcte verloning. Hans van den Hoek, P&O Manager van ISA: “ zelf was ik al gebruiker van Rostar CAS bij mijn vorige werkgevers en ik zag hier een perfecte match tussen functionaliteiten en vraag.” “Het systeem levert ons uitgebreide managementrapportages, zo kunnen we zien waar elk uur blijft.” Door de uitgebreide controle realiseert ISA een flinke reductie in onder- en overuren. Elke periode ontvangen de medewerkers het vakantie- en urenbriefje. Aan de hand van deze briefjes controleren zij zelf de uren voor de verloning. Dit zorgt voor een minimalisering van fouten en verhoogt daarbij de medewerkerbetrokkenheid. Door de koppeling met Fisma, het salarissysteem, worden de juiste uren aan dit systeem doorgegeven. Het automatiseren bespaart ISA veel tijd. Waar de planning voorheen in 2 weken gerealiseerd werd, staat deze nu met 2 uur in Rostar CAS.

Slimme personeelsplanning
Met de planningssoftware van Rostar CAS breng je de organisatie op een hoger niveau. Organisaties met sterk wisselende bezettingen, met ploegendiensten en met flexibel personeel maken gebruik van Rostar CAS met veel resultaat. De software houdt rekening met de geldende CAO, de Arbeidstijdenwet en andere wetten en regelgeving. Medewerkers hebben binnen gestelde kaders de mogelijkheid tot zelfroosteren via PC, tablet en smartphone, met de 24/7 Rostar app. Wijzigt er iets in het ene rooster, dan passen de andere roosters zich daar automatisch op aan. En vanzelfsprekend is Rostar CAS naadloos te integreren met andere systemen zoals HRM-, payroll- en ERP-software.

Toekomst
Paralax wil organisaties blijven ondersteunen in het complete planproces. Daarin gaan wij verder dan alleen het plannen van de medewerkers op diensten of middelen. Wij leveren de beste toekomstbestendige oplossing voor elke klant waarbij planning een integraal onderdeel wordt van de strategische bedrijfsvoering.

Auteur:

bio

Overstappen van Excel?

9 argumenten om Excel in te ruilen voor een échte personeelsplanning tool

• Automatische toetsing van werktijden.
  • Management rapportages.
  • Direct online communicatie met de medewerkers.
Download de GRATIS Whitepaper

Met uw aanvraag gaat u akkoord met de privacy statement