Social top menu

Rostar CAS 5.20

De nieuwe versie Rostar CAS 5.20 is uit. Met deze versie maakt Paralax een grote stap vooruit op het gebied van stabiliteit, security, performance en userinterface. Bugs uit eerdere versies zijn weggewerkt en er zijn voorbereidingen getroffen voor meer onderdelen van de Rostar CAS Suite in de cloud. Rostar CAS 5.20 wordt daarmee een versie om naar over te stappen!

Het werken aan fundamentele aanpassingen in de Rostar CAS Suite blijft de komende jaren een speerpunt voor Paralax. Het is nodig om verbeteringen door te voeren die het mogelijk maken om meer onderdelen in de cloud te brengen. Met alle technische veranderingen die daarvoor nodig zijn. Daarnaast zullen we ook aanpassingen doorvoeren in de Rostar CAS Suite om de plannings- en roosterprocessen nog beter te kunnen ondersteunen.

24/7 Rostar app voor medewerkers

Realtime Tijdregistratie
Voor het nauwkeurig registreren en verwerken van daadwerkelijk gewerkte tijden in de 24/7 Rostar app kan Realtime Tijdregistratie een goede oplossing zijn voor uw organisatie.

  • Medewerkers registreren hun werktijden realtime door middel van een start- en stopmechanisme in 24/7 Rostar app. De registratie werkt als het ware als een mobiele tijdklok.
  • De afgeronde, gewerkte tijden gaan rechtstreeks naar Rostar CAS.
  • Werkzaamheden zijn te registreren door de selectie van een geplande dienst of het scannen van een QR-code.
  • Controle op GPS-locatie behoort tot de mogelijkheden.

Download hier meer informatie over Realtime Tijdregistratie in de 24/7 Rostar app

Meerdere talen
Paralax breidt het aantal talen uit. In de 24/7 Rostar app kunt u voortaan kiezen uit Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.

Kleuren
De kleuren van roostercodes (bijvoorbeeld diensten, bijzonderheden of taken) worden nu ook in 24/7 Rostar getoond.

Realtime tijdregistratie

Webclient voor medewerkers

Shiftpicking
Shiftpicking is sinds versie 5.18 beschikbaar in Rostar CAS. Het is een onderdeel van zelf- of participatief roosteren. Medewerkers hebben de mogelijkheid diensten, die de planner op het ‘shiftpickingboard’ heeft geplaatst, te ‘picken’. Het biedt planner en medewerker de mogelijkheid om roosters of openstaande diensten gemakkelijk in te vullen. Een gebruiksvriendelijke functie, die de medewerker meer invloed geeft op het eigen rooster en de planner in staat stelt om sneller en efficiënter te plannen.

  • Extra buttons om gemakkelijk diensten te kunnen picken of verwijderen.
  • Details kunnen desgewenst wel of niet worden getoond.

Windows Client

Ribbon menu
Rostar CAS sluit aan bij de menustructuur die ook in de laatste versies van applicaties voor Microsoft Windows beschikbaar is. Het menu en de taakbalk van Rostar CAS hebben een nieuw uiterlijk gekregen en maken nu gebruik van een ‘Ribbon Menu Interface’. Gebruiksvriendelijk en herkenbaar.

Achteraf goedkeuren van ruil- en prikbordaanvragen
In bepaalde organisaties komt het voor dat aanvragen voor het ruilen van werk worden ingediend, maar niet worden afgehandeld voordat de werkzaamheden beginnen. Dit terwijl het door afspraken wel is toegestaan. Deze aanvragen kunnen nu ook achteraf worden verwerkt. Het achteraf goedkeuren kunt u door middel van een instelling activeren.

Toekomst en kwaliteit

Iedere versie van Rostar CAS heeft wijzigingen om actueel te blijven en toekomstgerichtheid, veiligheid en kwaliteit te waarborgen. Een aantal van deze aanpassingen zijn:

  • Verbeterde performance bij het opsplitsen van de database.
  • Ondersteuning MS SQL Server 2017.
  • Ondersteuning Windows Server 2019.
  • Ondersteuning van het gratis databaseplatform PostgreSQL.
  • De anonimiseertool werkt ook op PostgreSQL databases.
  • Diverse security-verbeteringen.
  • Bug fixing.

Ik wil upgraden! Neem contact met mij op.

  • privacy en cookie statement