Social top menu

Werk je met oproepkrachten? Zijn er wel eens wijzigingen of ruilingen op het laatste moment?
Communiceer je met klanten en oproepkrachten via de telefoon en leg je daardoor niks vast?
Dan kan de WAB voor problemen zorgen. Zorg dat je gedekt bent tegen administratieve rompslomp en financiële verrassingen en laat Paralax meedenken over de beste inrichting van Rostar CAS voor jouw situatie.

Op 1 januari 2020 gaat de Wet Arbeid in Balans (WAB) in. Het zal je vast niet zijn ontgaan. Dat betekent heel wat voor je organisatie. De versoepeling van het ontslagrecht, een andere opbouw van de transitievergoeding en wijzigingen in de ketenregeling zijn misschien de meest in het oog springende veranderingen. Maar ook voor het plannen van oproepkrachten heeft de WAB de nodige consequenties. Gelukkig heeft Rostar CAS daar een antwoord op.

Wist je dat elke oproepkracht tot vijf jaar na dato aanspraak kan maken op zijn of haar loon en toeslagen, wanneer je een oproep minder dan vier dagen voor de werkdag annuleert of wijzigt?
Dan is het goed om je administratie op orde te hebben. Je moet kunnen aantonen wie op welk moment het initiatief tot wijzigen heeft genomen. De opdrachtgever, de planner of de medewerker. Rostar CAS bevat al deze informatie en met de juiste inrichting kan je die gegevens ontsluiten. Zo kun je op elk moment, ook vijf jaar na de dienst, rapporten uitdraaien die voor elke dienst en wijziging de initiator, het publicatie- en mutatiemoment voor je op een rij zetten.

Alle communicatie met je medewerkers vastleggen in een mutatierapport? Dat kan met:

  • de mutatiemodule (om alle mutaties vast te leggen)
  • de web-medewerker module (om alle publicatiemomenten vast te leggen)
  • de juiste inrichting

Alle communicatie met je opdrachtgevers vastleggen in een mutatierapport? Dat kan met:

  • de mutatiemodule (om alle mutaties te loggen)
  • WebPlanner (zonder WebPlanner zal je zelf een administratie naast Rostar CAS bij moeten houden)
  • de juiste inrichting

Wist je dat je oproepkracht een dienst kan weigeren, wanneer je hem of haar minder dan vier dagen voor de dienst oproept? Vervelend als je als planner op iemand rekent en hiermee geconfronteerd wordt. Rostar CAS kunnen we uitbreiden met een melding, die de planner in zo’n situatie waarschuwt. Ook kan je ervoor kiezen om een rapport met deze risico-inroosteringen in te richten. Zo heeft de planner of leidinggevende aan het eind van de dag overzicht en kom je later niet voor verrassingen te staan.

Een melding of controlerapport? Dat kan met:

  • de juiste inrichting

Wist je dat je een oproepkracht altijd voor drie uur moet uitbetalen, ook al heeft hij of zij minder gewerkt?
Stuurde je eerder nog wel eens een oproepkracht een uurtje eerder naar huis, nu zul je daar anders mee om moeten gaan. In Rostar CAS kunnen we een controle inrichten die tijdens en na het plannen waarschuwt als een oproepkracht voor minder dan drie uur staat ingeroosterd. Overschrijdingen kunnen we overzichtelijk in een rapport zetten, zodat je op elk moment inzicht hebt.

Een controle of controlerapport? Dat kan met:

  • de juiste inrichting

Vragen over de WAB?
Heb je onvoldoende zicht op de gevolgen van de WAB voor jouw organisatie? Of wil je eens sparren over hoe de WAB en de inzet van vaste en flexibele medewerkers het beste aansluit bij je bedrijfsprocessen? Ook dan kunnen wij je met business consultancy verder helpen.

Wat moet je doen?
Neem snel contact op met een van de accountmanagers bij Paralax om een afspraak te maken. Met relatief eenvoudige ingrepen, kun je je uitstekend wapenen tegen onaangename WAB verrassingen. Zo kan jouw organisatie goed voorbereid 2020 in.

Bel (0346) 707 100 of mail naar sales@paralax.com. Onze consultants staan in de startblokken om je hiermee te helpen.